Khamis, 23 September 2010

sEbeNarnYa...

sebenarnye tujuan aku buat blog ni, bukan sebab saja nak tulis isi hati aku, kisah suka duka. aku buat blog ni sebab minat pada puisi.. tapi, blog ni jauh tersasar coz, aku ni ikut sangat perasaan.. aku tak tau nak luah pada siapa.. nak luah pada kawan2 aku malu.. aku pun tulis la blog ni sekadar meluahkan isi hati aku, ape yang buat aku sedih.. agaknya banyak emosi je dalam ni.. kisah hidup aku yang pahit.... tapi yang tak pahit sikit je.. tah ape2..


minta maaf kepada kalau aku tulis dalam ni tah ape2. agak emosi coz aku tulis dengan emosi yang kurang stabil.. huhu~~  sesiapa yang membaca entry yang aku siarkan..banyak yang sedih2.. tah la.. ade kata yang aku tulis ni semua sedih, ade kata cam frust, putus cinta.. haha~~ (memang pun) ada kata, macam2 la.. yang terbaru aku dapat tau, ade member aku kata boleh buat novel.. adessss... ade pulak... hahaha~~ idea yang bernas dan boleh diterima pakai gak.. haha... yang penting sekarang ni banyak sedih je dalam hidup aku.. memang sedih pun.. erm.... sejak akhir2 ni memang aku sedih sangat.. aku nak menangis.. tapi aku tahan je.. "nak luah mati mak, nak telan mati bapak" tapi memang aku ni gila sedih sangat2...


aku rasa dunia aku ni kecik sangat... rasa macam malas dah nak hidup... jahat sangat ke aku?? ego sangat ke aku?? salah ke aku nak pertahankan diri aku ni??? kalau salah sila kemukakan okey... mana aku nak g pun aku tak tau... tapi tuhan maha mengetahui.. kenapa la dia buat aku gini?? kenapa tak macam orang lain?? best.... erm... 


sebenarnya aku banyak sangat buat salah kat orang sekeliling aku... aku minta ampun ye semua2.. dalam hidup aku ni , aku memang leka nak jaga hati orang sekeliling aku.. tapi aku takde niat buat dajal kat korang..


dan kepada orang yang lebih mengenali aku.. dengan lebih dekat.. aku minta ampun maaf.. dari mula aku kenal sampai dia taknak kenal aku.. memang aku minta maaf... aku banyak salah dengan korang... thanks sebab sudi jadi kawan aku sekejap,, tapi iman bahagia sangat dengan awak.. walaupun awak pernah terlalu sakit dan terluka dengan iman, iman harap jangan simpan dalam hati..


dalam hidup aku, aku nak 1 je yang paling aku rasa bahagia sangat.. aku nak ade orang yang dapat terima aku seadanya tak kira lah aku ni jahat sangat ke, cam bangang je.. sebab kesabaran seseorang tu la yang membuatkan aku rasa, diri ni rasa terhargai.. sebab aku bukan perfect.. aku nak berubah memakan masa yang lama, lain la nak jadi jahat, ade niat, sekelip mata je.. nak jadi baik ni payah sungguh la.. maaf la okey kalau aku masih tak berubah, tapi niat aku memang nak berubah.. tapi sekarang takde makna dah la nak berubah.. malas dah ase nak berubah..


tah lah, rasa sedih je bila tulis blog ni.. kebanyakan aku tulis blog ni dalam keadaan aku menangis. jarang blog ni aku senyum ke ape... erm,, mungkin sebab............... takpe lah... sebab aku ni jahat, mungkin tak ada peluang kot... hal kecik pun boleh jadi besar... sebab aku, aku ngaku... aku tak baik, tak pandai pujuk... arghhhhhhhhhhhh...... mampos la hidup ni.....!!! esok lusa aku nak beli tiket balik johor... i'allah aku balik.. kalau tak balik bermakna, aku dah mati la...


macam malas la aku nak smbung study ni... erm.... give up. cam nak berenti study jerk... =(



Tiada ulasan:

Catat Ulasan