Isnin, 18 Oktober 2010

*** sEiras caRekaRama***

pernah suatu ketika.. ceh, hehe.. ayat tak nak best pulak... masa tu aku dari KL nak balik johor. then aku tengah layan perasaan dalam bus, tetiba aku tertengok atau makna lainnya, terperasan..


*****************************************

adui, cop2.. kacau pulak dak ni.. pandai pulak amek hati aku tengah marah.... aku nak tegelak pulak tengok muka dia ni... eeee... menganggu konstret aku je.. ade ke aku marah, dia cakap "ele le leh.. marah dia" aduh, lemah betul aku dak gitu... baik2 nak marah jadi gelak pulak... cerdik betul.. tak tahan tengok gaya dia.. hihi~~ (iklan jup)

stop dulu nak rehat minda..


*******************************************


okey, pagi ni nak sambung citer malam tadi punyer citer.. citer tah berapa minggu lepas..


masa aku nak balik johor dari kL. ade sorang budak ni dalam lingkungan 3 tahun.. cara cakap dia, menunjukan dia seorang yang sangat cerdik. best la.. coz aku tengok dia cakap, aku minat pulak dengan budak macam tu... banyak sangat tanya... nama dia firdaus..


tapi, sampai ke 1 tahap tu tengah sedap borak dengan firdaus, tetiba dia kata benci kat mama dia. coz, mama firdaus tinggalkan dorang 3 bradik.. firdaus tu anak last. agak terkejut gak aku, budak sekecil tu boleh kata benci kat mak dia.. lama gak aku terfikir... rupa2 nye ada salah sorang abang angkat dia kata, mama dia tinggalkan dia ikut laki lain... ayah dia cina. masuk islam..


aku ada pesan, jangan sekali- kali burukan mama firdaus depan dia, biar la jahat mana pun mama dia, 1 hari nanti mama dia cari anak2 dia balik... aku agak sedih pula bila kanak2 ni jadi mangsa... kalau jumpa kanak2 yang dalam situasi begini, please la jangan memburukkan mak dia. jahat2 mak dia pun, mak dia yang lahirkan dia.. tak boleh macam tu... kesian la kat mak dia nagan anak dia, jangan racun fikiran kanak2... jangan pisahkan mak dengan anak.. jangan jadi orang paling zalim dalam dunia ni... 


aku tulis ni coz carekarama tu la... aku terfikir, jahat2 mak buat kat anak dia pun, mak ni jiwa dia kat anak2.. mak mana tak sayang anak dia... so, jangan la jauhkan cinta anak pada ibunya... memang terkesan la cerekarama tu, sampai aku terfikir nasib budak tu bila dah besar....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan