Sabtu, 2 Oktober 2010

kEnapA aku tUlis blOg..

kenapa saya tulis blog? mungkin sebab saya suka menulis atau suka merapu atau saya suka meluahkan rasa hati saya ataupun saya memang suka pada seni. cuba mengarang, walaupun merapu tulisannye.. hehe.. kadang2 saya ade je idea nak saya lontar dalam blog ni. kadang2 tak ada ape pun yang saya nak tulis.. walaupun hati saya bergoncang untuk menulis blog ni. itu pun kalau idea mencurah2. dan terfikir nak menulis. kadang2 tu jari saya yang menggatal menulis blog.. berapa banyak draf dalam blog ni yang tak jadi saya karang.. hihi~~ sesetengah orang, bila dia tak dapat nak luahkan dengan kata2, dia menulis.. cam saya gak... dengan tulisan kita dapat menceritakan segala- galanya..

saya pernah merasa, diri saya ni adalah sebahagian dari seni. (bukan berlakon, menyanyi.....) saya hanya berminat pada sesuatu yang berbentuk puisi. saya minat pada puisi, saya cinta puisi.. walalaupun puisi saya agak teruk dikarang, tapi saya masih berminat pada sesuatu yang berbentuk puisi..apatah lagi, puisi yang di karang oleh mereka yang benar2 berjiwa seni. kadang2 saya pernah mencuba untuk menulis lirik.. (hehe) tapi saya malu nak menunjukan lirik yang saya tulis, terlalu banyak. kadang2 saya rasa, saya ni kuat sangat berangan, sebab tu la terciptanye lirik dan puisi. sememangya, saya tidak pandai mengarang puisi indah dan lirik yang betul2 memberi sesuatu yang bermakna dalam hidup saya...

yang penting, saya memang suka bercerita dan suka sangat bercakap.. kalau bagi 7 hari 7 malam untuk bercakap pun saya boleh.. hehe~~ kalau nak di tulis segala cerita, memang belambak dan berguni- guni yang nak saya kongsikan... tapi, saya hanya insan yang biasa, yang tak lepas dari segala kekurangan dan kehilafan yang saya lakukan..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan