Isnin, 18 Oktober 2010

"BerDosaKah aKU"

sedih la citer jumaat lepas.. tapi aku tengok sekerat jerk citer dia... coz aku malas sangat nak buka tV.. aku ni malas sikit nak tengok tV.. kalau takde keje aku tengok la.. kalau tak, tak masal... banyak pengajaran walaupun aku tak tengok dari awal, tak silap aku citer tu tajuk dia "berdosakah aku" yela tu kot tajuk dia.. aku tak pasti la... tapi tajuk dia gitu la...


dibintangi shila rosli, mantop giler. dia jadi mak... yang jadi laki shila tu, khairul anuar...then jadi anak yg 1st, kazen,, tah ape nama aku tak tau r,, tapi boleh tahan la.. anak kedua dia si minah tu, best gak pelakon dia, nor khiriah, adik last dia aku tak tau nama ape...


citer tu mengisahkan sebuah keluarga bahagia, akibat sikap suami dia, anak dia jadi mangsa... suami  dia ade awek lain. sampai bini dia stress time pregnant.. ksian la kat bini tu... then anak dia yang khiriah tu la jadi mangsa stress mak dia.... khiriah ni nenek dia jaga dari baby... bila besar mak dia ambil balik.. tapi mak dia tak suka...


sampai la mak dia  jadi lembut hati dengan khiriah,. coz adik beradik dia sume tak jadi orang.. khiriah je ade didikan agama.. kira jadi orang la... tapi citer tu macam dendam anak kat mak dia pulak... coz selama dia membesar, si khiriah ni tak pernak panggil mak kat mak dia... then mak dia tak pernah sentuh dia langsung.


akhir hidup mak dia, mak dia teringin nak anak dia panggil mak dia "mak"... mak dia mengaku salah mak dia dulu abaikan khiriah sebab sikap ayah dia... anak jadi mangsa.... memang sedih la.. nak menagis pulak tengok citer tu.. ending citer tu mak dia meninggal sebab kene strok... 


malas la pulak nak type agy... huhu~~


tapi ending citer tu, mak dia meninggal, mak dia pesan jangan bagi adik dia yang last tu sentuh mak dia, dia yang mandikan jenazah mak dia... last skali, paling sedih, khiriah cium kaki mak dia, then baru panggil "mak"... menyesal tak sudah coz dia tak sangka mak dia  akan meninggal, tak sempat nak minta ampun... 


ni bukan citer rekaan semata- mata, tapi kisah benar yang diadaptasikan ke dalam cerekarama.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan