Isnin, 6 Disember 2010

SAlam Maal HijRah

"SALAM MAAL HIJRAH 1432H"


semalam dah baca doa akhir dan awal tahun ke??
hehe... pejam celik- pejam celik.. dah masuk tahun baru.... kene ade azam baru.. cita2 baru...

ape hijrah baru aku ye??? 
geram gak dan kelakar gak.. ade je jawapan dorang kat fesbuk aku.. hehe... ade jawab, hijrah ke tanah arab... hehehe... sorang lagi la sengal... permata hijrah.... rase nak sekeh je mamat 2 ekor tu.. hehehe.. takpe la... dorang ni the best... hehehe.... kelakar dan sempoi... tapi apa2 hal pun, thanks ye kepada yang komen sebagai perangsang hidup aku.... ade yang kata, jadi hamba allah yang baik dan di redhoi Allah, hijrah dari luah perasaan kepada kata2 hikmah... hehehe... tu ayat terkena... thanks na... dan yang paling comel pulak bagi komen, semoga tahun baru ini membawa kita menjadi manusia yang lebih baik di dunia mahupun akhirat.... ameen....


kepada sesiapa yang tak tahu baca doa akhir tahun dan awal tahun, ni dia.. hehehe


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.
sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:
"Kesusahan bagiku adalah sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam peda setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya.."

 
Doa awal tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam 1 muharram. sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:
"telah amanlah anak Adam ini dari godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan memeliharanya daripada fitanah syaitan"

(sumber dari fasbuk.. member aku tag.. hehhe.. nazeerah,.. )


Tiada ulasan:

Catat Ulasan