Ahad, 5 Disember 2010

kOrBan aKu bErkOrBan

aku nak menyambung cerita masa raya haji masa tu..tak menyempat nak melayan blog.. hehe.. maklum la student.. hehe~~ 


raya haji masa tu dorang sibuk berkorban sembelih lembu... kami yang ber 5 ni pulak sibuk berkorban perut kami pergi ke 1,1 rumah... hahaha.... siap sewa kete lagi tuu... sewa kereta, tambah tolak bahagi, minta harga runcit .. harga borong.. maka dapat la sewa 2 hari sebanyak RM100... kira ok la tu.. sbb kami share 5 orang... biasa la duduk negeri orang kene pandai... hehe


jeng~ jeng~ jeng.. 


bermula lah perjalaann beraya raya haji mencari rezeki... kat rumah orang... hihi


raya korban pertama..
rumah 1st, kak mah... rumah yang menjadi korban.. hihi.... orang beraya kejap je.. ni kami beraya berjam.. dari kul 10pg sampai la kul 3 ptg.. tu baru 1 rumah, rumah kak mah je...tak g lagi rumah yang lain.. hehehe.. lame tak??? hari tu cuma 4 rumah je... kami melantak daging je 1 hari tu... huhu


raya korban kedua..
beraya ke rumah lecturer..... segala macam benda kami makan.. tapi, pagi2 kami makan mee bandung.ni tiba2 parking nak g rumah azie.. tapi tetiba sampai rumah makcik ain.. takpe la.. rezeki depan mata tu.. kat rumah azie je ade ayam.. hehehe.... baru jumpa ayam... tak ingat g umah sape agy.. tapi yang aku ingat rumah en wan azhar... paling best.. sebab makan nasi lauk kampung.. time tu baru la rasa perut ni sedap.... rumah last, kkami g rumah pah... cik pah atau nama lainnye, wan afifah.... time tu makan sedap gak.. spegeti.. ala- ala western food gitu.. hehe~~ 


fakta menarik time raya korban :-

  • makan daging tiap2 rumah.. terasa nak muntah.. hehe.. selama 4 hari berturut2... 
  • Lis lepak makan daging...
  • Lis dah tak boleh makan daging.. lepak
  • mula2 ktorang malu nak makan sup tulang.. (nak amek tulang) and last, buat muka slumber... tiap2 rumah, mesti amek tulang.. hehe.. rezeki depan mata kan.. hehe
  • masuk2 kereta, lis mesti tido... dia paling special sebab tuhan dah bagi kelebihan pada dia.. dalam tidur dapat ilham... mimpi nak g rumah azimah, dengan pah.. walaaupun salah jalan.. sampai2, dia baru kata.. "haaaaa... ni la rumah dia... " dialog dia time sampai rumah dorang.. hehe
  • sampai rumah ayah ustazah solehah, banyak giler buku... aku gila tengok2 buku kat situ.. orang sibuk beraya, aku sibuk nak beli buku.. rasa rugi tak beli buku...tiba2 dapat hadiah dari ustazah solehah... tanpa bayaran... hehe.. beraya dapat buku gara2 aku nak beli buku sangat.

aku dengan lis



aku paling cun.. hehe.. dengan driver..  aishah

ala2 mak datin... Opsss.. belakang .. hehe... aku dengan ida.

time makan kat rumah 1st.. rumah kak mah... bukan beraya.. siap tido.. hihi


una

driver- aishah...

:: ade banyak lagi pic aku nak upload.. takpe... nanti aku upload lagi.. kalau rajin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan