Sabtu, 4 Disember 2010

manGsa baNjir 2010

1st time kenangan aku dengan banjir ni.. tempat tinggal kami dilanda banjir. tuhan je yang tau.. duduk terperap 24 jam, tak keluar2.. mengadap laptop... layan fesbuk, layan tweeter, buka yM, layan skype walaupun takde member.. hehe.. main game jalan2 baca blog orang.. tu je la kerjanye.... keadaan macam lah kat luar negara... 24 jam pakai sweeter.. sejuk amat... tuhan je tau... 

aku anggar sekarang dah masuk 2 minggu banjir, tiap2 hari hujan.. nak kuar pun payah. coz, kami adalah mangsa banjir.. haha...~~ pengalaman manis betul la time study kat kelantan.... best, sempoi... macam2 ada... ni pengalaman pertama dan terakhir aku study kat sini.. best tak terkata... sampai aku rasa macam malas je nak keluar....


ngiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnngggggggg.......................................... 
PAP! haaaa,, kan dah kene pukul... nyamuk rupanya... biasa la, time banjir gini, banyak giler nyamuk.... aku rasa bengkak tangan aku... ape yang aku tak pernah tengok, aku dapat saksikan time hujan ni... aku dah terasa macam duduk kat zOO... ataupun dalam hutan.. hehehe......  


pengalaman betul2 aku ade kat kolej ni..... benda yang korang takan pernah nampak... katak. maksud aku baby katak.. banyak gilak.. kalau jual mau jadi kaya.. haha... agy 1, menggerunkan gak... dalam langkah berjaga- jaga... menatang nyamuk la.... bayak yang teramat sangat.. tuhan je tau.. atas air tu.. pergh... goreng sodap. haha... aku nak jalan tu meremang bulu segala bulu... coz banyak cam lalat... gilak .. tak terkata aku nak cter pasal menatang ni...


::::: aku nak siap2 g dewan ade perjumpaan kamsiswi... jup agy aku citer panjang lebar tentang keadaan aku di hutan ini.... hehe


continue...


lagi cerita tentang banjir....


happy sangat time kat sini... pengalaman yang benar2 tak dapat aku nak lupakan.. pengalaman banjir.. nak kuar kolej pun banjir.. so, terpaksa lah kami mencari alternative melalui jalan yang jauh.. kalau taknak lalu jalan jauh, silalah redah banjir tu.. hehe... kalau dah takde jalan lain je aku baru redah... tuhan je tau betapa aku geli sangat dengan banjir... 


paling aku malu nak jalan kat banjir la... lagi2 nak keluar kolej atau nak beli makan kat luar... malu tak terkata.. nampak cam betul2 mangsa banjir.. padahal kat pintu pagar jerk.. terpaksa lah mengangkat kain... sexy ckit.. haha... mesti dorang kata,


 "aik? depan kolej pun banjir gak ke???" 


tak pun, paling2 dia kutuk.. "wei, try ko tengok dak kolej tu, kelakar la,, aku tengok dah macam badak air je,,," tu lagi la parah... 


cuma andaian aku.. benda yang aku fikir.. hehe~~ dorang takde pon kata gitu.. aku saje je. sekadar rekaan...


tapi serius, memang best dan terasa tersiksa sikit.... pengalaman ni la yang tak dapat aku nak lupa... aku nak tangkap gambar, camera aku rosak.. so, ade dah la pic untuk di upload dalam ni... huhu...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan